Object-Oriented Analysis and Design for Information Systems

  • ID: 2690450
  • Book
  • 376 Pages
  • Elsevier Science and Technology
1 of 4

Object-Oriented Analysis and Design for Information Systems clearly explains real object-oriented programming in practice. Expert author Raul Sidnei Wazlawick explains concepts such as object responsibility, visibility and the real need for delegation in detail. The object-oriented code generated by using these concepts in a systematic way is concise, organized and reusable.

The patterns and solutions presented in this book are based in research and industrial applications. You will come away with clarity regarding processes and use cases and a clear understand of how to expand a use case. Wazlawick clearly explains clearly how to build meaningful sequence diagrams. Object-Oriented Analysis and Design for Information Systems illustrates how and why building a class model is not just placing classes into a diagram. You will learn the necessary organizational patterns so that your software architecture will be maintainable.

  • Learn how to build better class models, which are more maintainable and understandable.
  • Write use cases in a more efficient and standardized way, using more effective and less complex diagrams.
  • Build true object-oriented code with division of responsibility and delegation.
Note: Product cover images may vary from those shown
2 of 4
  1. Introduction
  2. Business Modeling
  3. High-Level Requirements
  4. Use Case Based Project Planning (Online Chapter)
  5. Expanded Use Cases
  6. Conceptual Modeling: Fundamentals
  7. Conceptual Modeling: Patterns
  8. Functional Modeling with OCL Contracts
  9. Domain Tier Design
  10. Code Generation (Online Chapter)
  11. Testing
  12. Interface Tier Design with IFML
  13. Data Persistence (Online Chapter)
Note: Product cover images may vary from those shown
3 of 4

Loading
LOADING...

4 of 4
Wazlawick, Raul Sidnei
Raul Sidnei Wazlawick - Possui Bacharelado em Ciência da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC, 1988), Mestrado em Ciência da Computação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS, 1990), Doutorado em Engenharia de Produção (UFSC, 1993) e Pós-Doutorado pela Universidade Nova de Lisboa (UNL, 1998). É Professor Titular da UFSC, tendo sido contratado em 1992. Ministra "Engenharia de Software II" e "Informática e Sociedade" no Bacharelado em Ciência da Computação e "Modelagem Orientada a Objetos" no Mestrado/Doutorado em Ciência da Computação. Na UFSC ocupou os seguintes cargos: Coordenador do Bacharelado em Ciência da Computação, Coordenador do Programa de Pós-Graduação (Mestrado) em Ciência da Computação, Conselheiro da Câmara de Pós-Graduação e Diretor Acadêmico do Campus de Araranguá. Na Sociedade Brasileira de Computação (SBC) foi Conselheiro Suplente por quatro mandatos e Conselheiro Titular por um mandato, além de Coordenador do Comitê Especial de Informática na Educação entre 1995 e 1997. Criou e foi editor da Revista Brasileira de Informática na Educação da SBC entre 1997 e 2001. Na International Federation for Information Processing (IFIP) foi representante do Brasil no Comitê Técnico de Educação (TC3) por 11 anos e Chair do Working Group on ICT and Higher Education (WG3.2) por 2 anos. Coordenou vários eventos nacionais e internacionais, incluindo o Congresso da SBC (2002), Simpósio Brasileiro de Engenharia de Software (SBES, 2006) e, juntamente com Rosa Maria Vicari, a IX IFIP World Conference on Computers in Education (2009). É autor dos seguintes livros: "Análise e Projeto de Sistemas de Informação Orientados a Objetos", (Elsevier, 2004; 2ª edição em 2011; 3ª edição em 2015) "Metodologia de Pesquisa para Ciência da Computação" (Elsevier, 2009; 2ª edição em 2014), "Engenharia de Software: Conceitos e Práticas" (Elsevier, 2012) e "Object-Oriented Analysis and Design for Information Systems: Modeling with UML, OCL, and IFML" (Morgan Kaufman, 2014). Tem experiência na área de Engenharia de Software, atuando principalmente em modelagem de sistemas orientados a objetos e melhoria do processo de desenvolvimento de software. No Ministério da Educação (MEC) foi membro do Comitê de Especialistas de Ensino em Ciência da Computação (CEEInf) por 4 anos e é atualmente membro da Comissão Assessora da Área de Sistemas de Informação para o ENADE. É Supervisor Geral do Projeto e-SUS, parceria da UFSC com o Ministério da Saúde para a reestruturação do sistema de informação da atenção básica (Postos de Saúde) no Brasil. Recebeu, juntamente com sua orientanda Marília Guterres Ferreira, o prêmio Best Paper Award na Conferência Iberoamericana de Engenharia de Software em 2011. Em 2013 recebeu o título de "Professor Honoris Causa" pelo Centro de Instrução de Guerra Eletrônica do Exército Brasileiro.
Note: Product cover images may vary from those shown
5 of 4
Note: Product cover images may vary from those shown
Adroll
adroll